8-tygodniowy kurs życia w oparciu o uważność MBLC
(Mindfulness Based Living Course)

START

27.02.2024 r.
Wtorki
godz. 18-20:00

miejsce

Uniwersytet SWPS
Polna 16/20
Sopot Wyścigi

„Wszyscy jesteśmy istotami ludzkimi i zgłębiamy ludzkie problemy – sprawy, które przeszkadzają nam wspólnie wieść zdrowe i spokojne życie, pełne zrozumienia, miłości i współczucia. Nie mówimy sobie, że w przyszłości będziemy miłującymi i współczującymi ludźmi, lecz chcemy przyjrzeć się trudnościom i przeszkodom, które uniemożliwiają nam stanie się takimi ludźmi już teraz.”
Toni Packer

Serdecznie zapraszam na 8-tygodniowy kurs mindfulness MBLC „Życie w oparciu o uważność” (Mindfulness Based Living Course) wg Mindfulness Association.

Wspólnie będziemy doświadczać prowadzonej praktyki medytacji, podczas której spotkamy się ze sobą na nowo – być może po raz pierwszy świadomie. Spotkamy się z naszą prawdziwą naturą, która w codziennym zgiełku myśli, ocen, komentarzy, nie ma możliwości się ujawnić. Przez proces będziemy przechodzić w atmosferze łagodności i akceptacji.
Przez osiem tygodni mocno zwolnimy, zatrzymamy się, by ponownie nawiązać kontakt z ciałem, które od dawna woła o naszą uwagę.
W atmosferze życzliwości i współczucia będziemy rozpoznać nawykowe zachowania i sposoby myślenia.
Proces ten służy pełniejszemu zrozumieniu własnych przeżyć, co później ułatwia wprowadzanie zmian w życie.

W czasie kursu MBLC uczymy się obserwować swój oddech, odczucia, emocje, myśli oraz kierujące nami impulsy i staramy się przyjmować je otwarcie, z ciekawością. Ze wsparciem oddechu będziemy na nowo kontaktować się z życiem.
Program 8-tygodniowego kursu został naukowo przebadany i jest skuteczną metodą poprawy stanu zdrowa psychofizycznego. Ma również wpływ na uspokojenie układu nerwowego i daje nam konkretne narzędzia, by lepiej radzić sobie z trudnościami życia codziennego.

próba definicji uważności

Uważność (mindfulness) oznacza bycie w pełni obecnym, w każdym momencie (stąd termin „uważna obecność”). To umiejętność kierowania uwagi bezpośrednio i w duchu otwartości na to, co właśnie się wydarza. To świadomość tego, co dzieje się zarówno wokół nas, jak i wewnątrz naszego umysłu. Umiejętność dostrojenia się do tego, co zachodzi w każdej chwili w umyśle, ciele i świecie zewnętrznym.

korzyści

Podczas treningu nauczysz się uważności również w codziennych czynnościach, takich jak:
– poranne wstawanie i pierwsze chwile po przebudzeniu się,
– mycie się, mycie zębów,
– droga do pracy,
– dzień w pracy i przerwy w pracy,
– powrót do domu,
– pierwsze chwile po wejściu do domu i przywitanie się z domownikami, itp.

dla kogo?

Praktykę można rozpocząć w każdym wieku, bez względu na płeć i wyznania religijne. Nie jest wymagane żadne doświadczenie w medytacji.
Program nie jest psychoterapią, nie może jej zastąpić, może jednak być jej uzupełnieniem (zalecamy konsultację z prowadzącym Cię terapeutą).

jak wygląda kurs

Czas trwania, to 8-10 tygodni, w trakcie których odbędzie się:
– INDYWIDUALNA KONSULTACJA TELEFONICZNA.
Podczas rozmowy wspólnie sprawdzamy intencję uczestnika do wzięcia udziału w kursie,
opowiadam o jego przebiegu, czego można się spodziewać, jaka czeka nas praca, 
odpowiadam na pytania,

– 8 grupowych spotkań dydaktyczno-praktycznych (2-2,5 godziny),
– Dzień Uważności – 5-6-godzinne spotkanie poświęcone pogłębieniu
praktyki (sobota lub niedziela),
– własna, codzienna praktyka (30-40 min.) wykonywana w domu na podstawie
otrzymanych nagrań i podręcznika.
Kurs ma charakter praktyczny. Kluczową rolę w procesie uczenia się odgrywa własna praktyka i grupa, z którą mamy możliwość dzielenia się swoimi bieżącymi doświadczeniami.

 

KALENDARZ SPOTKAŃ – WTORKI, g. 18:00-20:00:
luty: 27
marzec: 5, 12, 19, 26
kwiecień: 2, 9, 16
Dzień Uważności (sobota lub niedziela) – 6 h – data do ustalenia.

Tydzień 1

Co to jest Mindfulness i po co praktykujemy uważność

Tydzień 2

Ciało jako miejsce bycia obecnym

Tydzień 3

Wprowadzenie oparcia dla uważności

Tydzień 4

Praca z rozkojarzeniem

Tydzień 5

Badanie strumienia myśli

Tydzień 6

Postawa obserwatora

Dzień uważności

dzień praktyki

Tydzień 7

Samoakceptacja

Tydzień 8

Życie w uważności (zasady Mindfulness), podsumowanie – reszta życia

co otrzymasz?

– 22-24 godziny treningu (konsultację wstępną i 8 sesji po 2-2,5 godziny),

– 6-godzinny dzień uważności,

– podręcznik do kursu oraz nagrania audio do własnej praktyki w domu,

– certyfikat ukończenia kursu,

– wsparcie prowadzącej pomiędzy zajęciami.

gdzie?

SWPS – Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej
Polna 16/20
81-745 Sopot
Doskonały dojazd kolejką SMK – 5 min.
od stacji Sopot Wyścigi.
Za budynkiem znajduje się
bezpłatny parking.
Na miejscu są maty, koce, poduszki i aromatyczna herbata.

inwestycja w siebie

Opłata 1100 zł.
Płatność w ratach możliwa po wcześniejszym uzgodnieniu kwot i liczby rat.

Gdyby finanse stanowiły dla Ciebie jedyną przeszkodę do wzięcia udziału w kursie, skontaktuj się ze mną.

550 zł – dla osób, które już uczestniczyły w kursie prowadzonym przeze mnie, jednak chciałyby do niego powrócić.

przeciwskazania

Kurs nie jest psychoterapią i jej nie zastępuje. Jeśli jesteś w trakcie terapii psychiatrycznej, psychoterapeutycznej warto skonsultować udział ze specjalistą, który Cię prowadzi.

Jeżeli aktualnie przechodzisz przez traumatyczne wydarzenia (śmierć bliskiej osoby, rozwód, rozpad relacji, utrata pracy lub inne), może nie być to odpowiedni moment na rozpoczęcie kursu. Zachęcam do indywidualnej rozmowy.

zapisy

W razie jakichkolwiek pytań, zapraszam do kontaktu.

podaj dalej →